Grill na diecie? No pewno!

A bo się tak mówi, że jak ktoś się odchudza to normalnie jeść nie może. Ale mi już dawno grill nie kojarzy się  z tłustymi kiełbasami. Zdrowe jedzenie i na grilla może wskoczyć a tak naprawdę to, to grillowane jest lepsze od smażonego, nawet na oleju kokosowym. W hierarchii „wartości” najpierw zawsze będzie mięso gotowane, później grillowane właśnie, następnie pieczone a na koniec smażone. Często grilluję, bo to wygodne jest. Zasypię sobie przyprawami mięsko – najczęściej pierś z kurczaka albo wyfiletowane udka ze skóry. No i hop na ruszt. Do tego warzywa i jest pyszny obiad albo kolacja, nawet żadna sałatka już do tego nie potrzebna, ewentualnie dip na przykład czosnkowo jogurtowy. Czasami robię też szaszłyki – zawsze to jakaś odskocznia od codziennej diety. Jak wybierać mięso na grilla?

Dbaj, by posiłek był zbilansowany

Jeżeli chodzi o samo mięso to ważne, żeby było ono chude. Wiadomo, że tłusta kiełbasa fajnie się spiecze, ale zamarynowana pierś również będzie przepyszna – w zasadzie będzie się rozpływać w ustach a składa się głównie z białka- tłuszczu zero. Można  z niej później zrobić fajną sałatkę albo położyć tą pierś na kanapkę. Polecam nie kupować gotowych mielonek. Ale jak masz ochotę na hamburgera z grillowanego mięska, to wystarczy poprosić w sklepie o mieloną pierś z kurczaka i uformować kotleciki z cebulą i ziołami a później położyć na tacce na ruszcie. Pyszne. Bułę można kupić  w sklepie – jakąś wieloziarnistą, albo upiec samodzielnie. Do tego plaster mozarelli i jedzenie pierwsza klasa. Dorzucaj na grilla warzywa i wykorzystuj jak najwięcej ziół.

Jak piec na grillu?

Bo to też jest ważne. Przecież chcemy, że by mięso i warzywa były soczyste i smaczne a nie kapciowate. Nie wszystko można wrzucać bezpośrednio na ruszt. W ten sposób układa się tylko te składniki, które szybko stają się miękkie – gotowe. Coś, co musi piec się dłużej, trzeba umieścić na specjalnej tacce. Zwykle jest ona aluminiowa, karbowana i ma dziurki- dzięki nim nadmiar płynu spływa sobie z tack i jest lepszy przepływ temperatury.

Warto wiedzieć, że jak już coś na ten ruszt wrzucamy, to tak przygotowane mięsko traci nawet 20 procent tłuszczu. Wiesz już chyba dlaczego, grillowane jest jednak zdrowe? No i ten smak. MNIAM. Nie dorówna mu nawet wędzony łosoś czy kurczak. A co wy najbardziej lubicie z grilla?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>