Jak poprawić kondycję?

Dzisiaj taki temat, nad którym debaty mogłyby trwać i trwać. Ale przyznam Wam się do czegoś. Jeszcze przed dietą, tych kilka tygodni temu miałam zadyszkę po krótkim spacerze – ba! Ja miałam tą zadyszkę w jego trakcie. To była jakaś masakra. Kiedy miałam wejść po schodach do urzędu to myślałam, że serce mi z piersi wyskoczy i kiedy już docierałam na miejsce, musiałam usiąść i odpocząć zanim podeszłam do okienka bo nie byłabym w stanie wydusić z siebie słowa. Straszne. Waliło mi to serducho okropnie i słabo mi się robiło i gdybym nie miała przy sobie wody to nie wiem jak by się to skończyło. Ale to już za mną. I chociaż schudłam 6 kilogramów- taaak. To już 6 kilo – to czuję się o wiele lepiej i nie mam już takie zadyszki a moja kondycja fizyczna znacznie się polepszyła. Jak poprawić kondycję fizyczną? Mam dla Was kilka sprawdzonych rad.

Podciąganie na drążku

Myślałam, że nigdy, przenigdy nie dam rady, podczas gdy moje dzieci walczyły z tym drążkiem od zawsze i sobie radziły. No ale to chudzinki są – albo raczej powinnam rzec, że mają wagę prawidłową. Robiłam kilka podejść. Za pierwszym razem nawet do połowy nie podźwignęłam swojego ciężaru. Za drugim udało mi się wykonać jedno, prawidłowe podciągnięcie a po 6 tygodniach ćwiczeń podciągam się na równi z moimi dzieciakami. Czasem nawet robimy sobie małe zawody. Na początku opuszczałam się szybko, ale wiem, że najlepsze efekty przynosi opuszczanie powolne, teraz potrafię utrzymać się przy opuszczaniu około 20 sekund. I mięśnie rąk zaczyna być widać – obwody też się zmniejszyły.

Joga

A no.. i tak jak na początku miałam do tej techniki jakieś sceptyczne podejście tak teraz właściwie mi się to podoba. Opanowałam kilka „ćwiczeń”. Czuję się po nich wypoczęta i naprawdę osiągam, że tak powiem, równowagę. Bardzo polecam i przed treningiem, i po treningu, i o dziwo joga też ma wpływ na naszą kondycję fizyczną. Jest lepsza od masażu i wielu godzin snu – oczywiście nie radzę, by sobie ten sen odpuszczać, ale joga to naprawdę rewelacyjna technika relaksacyjna.

Wyzwanie 8 tygodniowe – biegowe

Nie lubiłam biegać, i wciąż nie specjalnie lubię, ale biegam, bo widzę jakie to daje efekty. Kiedy założę na uszy słuchawki i włączę sobie ulubioną muzykę to nie ma dla mnie znaczenia jakie ćwiczenia wykonuję. Jak poprawić kondycję fizyczną biegając? Ja 2 razy w tygodniu robię sobie wyzwanie, w trakcie którego przyspieszam tempo biegu o minutę.

Robię też pompki – w wersji damskiej i męskiej. Kto by pomyślał, że kiedyś dam radę, kiedy ja nawet kilkunastu sekund  w pozycji deski nie wytrzymywałam. A teraz pompki robię bez problemu i w sumie nie czuję wielkiego zmęczenia, ale mięśnie rąk tak. Na początku odchudzania nie mogłam też dotknąć palców stóp bez zginania kolan. Teraz robię to bez problemu. Wychodzi więc na to,że najlepszym sposobem na to jak poprawić aktywność fizyczną jest systematyczność. Wykonywanie codziennie tych samych ćwiczeń, za każdym razem dokładniej. W końcu się uda. Mi się udaje. Doganiam każdy cel, jaki sobie postawię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>